Carrie

Carrie wordt erg gepest door haar medeleerlingen, en ze wilt wraak. Of dat lukt, zeker weten! Hoe ze dat gaat doen, dan moet je het boek maar gaan lezen.


Titel: Carrie
Auteur: Stephen King
Aantal bladzijde: 253
Speelt zich af in: VS
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff

Samenvatting

Carrie wordt op school gepest door haar hele klas. Wanneer ze met gym voor het eerst ongesteld wordt gooien alle meisjes maandverband en tampons naar haar. Wanneer de lerares ingrijpt worden alle meisjes bijna geschorst. Carrie's moeder is streng gelovig wanneer Carrie thuis komt moet ze in de kast bidden. Wanneer ze op haar kamer zit kan ze het bed met haar erop en alles in de kamer laten zweven wanneer haar moeder binnenkomt laat ze alles weer op hun oude plek vallen. Carrie wordt door Tommy mee gevraagd naar het bal, wat Carrie niet weet is dat er een verassing op haar staat te wachten. Op het bal worden zij en Tommy gekroond als koning en koningin van het bal op dat moment komt er varkensbloed naar beneden op Carrie. Ze vlucht de school uit. Wanneer Carrie weg is breekt er brand uit en zit iedereen opgesloten in de school, bijna iedereen van de school overleeft het niet.

Mijn mening

Toen ik aan dit boek begon moest ik door het begin heen komen, het leest voor mijn gevoel heel langzaam. Het is niet eens zo'n heel dik boek dus ik dacht die heb ik zo uit, helaas was dat niet waar. Toen ik in het boek zat was hij zo leuk. Op het einde werd het wel langdradig met alle politie onderzoeken die allemaal mensen ondervragen. Voor dat ik aan het boek begon dacht ik dat het een heel erg vies zou zijn maar ik vond het wel meevallen. Kortom dit is zeker een van mijn favoriete boeken geworden en ik weet niet wanneer ik hem nog een keer ga lezen maar dat ga ik zeker doen.

Ik geef Carrie 5/5

Verfilming

In de VS is Carrie al uit maar wij hier in Nederland moeten tot 7 november wachten (donderdag) De hoofdrollen woorden gespeeld door:

Chloë Grace Moretz - Carrie White
Julianne Moore - Margret White
Ansel Gort - Tommy 
Ik was zo blij toen ik zag dat Ansel in deze film speelde, het is zijn eerste grote film die in de bioscoop komt. Ik ben benieuwd! Voor de trailer van Carrie kijk je hieronder.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten