Breek me

Hij zal mij vinden Ik vind hem eerst

Hoop, denk ik steeds vaker, is een gevaarlijk, angstaanjagend iets.

In dit intense vervolg op Vrees me moet Juliette keuzes maken die haar leven voor altijd zullen veranderen. Ze zal een keuze moeten maken tussen wat ze wil en wat ze denkt dat juist is. Ze zal een keuze moeten maken tussen goed en kwaad. Ze zal moeten kiezen tussen vechten of vluchten. En misschien moet ze zelfs een keuze maken tussen haar hart – en het leven van Adam.
Titel: Breek me #2 Touching Juliette
Auteur: Tahereh Mafi
Aantal bladzijdes: 464
Speelt zich af in: Omega Point
Uitgeverij: Blossom Books

Samenvatting

Juliette is samen met Adam, zijn broertje James en Kenji gevlucht van Warner. Wanneer ze Omega Point echt leren kennen weten ze dat iedereen daar een gave heeft. Niet lang nadat Juliette in Omega Point is wordt Warner gezien met zijn soldaten, niet veel later krijgen ze een brief dat Warners vader haar wilt zien, maar ze gaat niet alleen. Kenji en Adam gaan met haar mee maar ze zijn niet zichtbaar. Alles loopt wat uit de hand en ze besluiten om Warner te ontvoeren.

Mijn mening

Heb ik al gezegd hoe geweldig ik Kenji vind? Hij is echt heel erg leuk. Van Vrees me kan ik niet zo heel veer meer herinner wat betreft Kenji maar nu in Breek me is hij echt geweldig. Hij maakt constant erg leuke opmerkingen. Ik geef toe dat ik soms hardop moest lachen. 

In Vrees me was ik team Adam, maar nu meer van Warner gezien te hebben twijfel ik. In Vrees me vond ik hem erg gemeen en bot maar toen ie gevangen zat leek het wel alsof ie veranderd was. In een hele positieve manier. Ik kan het maar niet beseffen, ik die Warner boven Adam verkiest? Dit kan niet.. niet zo lang geleden had ik nog een discussie op twitter dat Adam echt zo veel beter is als Warner maar ik kom er nu wel op terug. Warner is eigenlijk best wel een lieve en leuke jongen. Alles is gezegd over hem. 

Na ongeveer 100 bladzijdes werd ik een beetje moe van Juliette, ze was zo wanhopig naar Adam en nu met Warner in mijn hoofd roept het stemmentje in mijn hoofd 'Ga naar Warner' ik wou er een spoiler achter aan gooien maar dat heb ik niet gedaan. Maar wat er hieronder gebeurt geen spoilers voor als je dat soms denkt. Wist ik weer waarom Juliette geweldig is. Ik heb kunnen lachen, wat er toen gebeurde en Juliettes reactie samen is gewoon geweldig.

Nu ik Breek me uit heb weet ik niet of ik meteen het laatste boek Vertrouw me wil gaan lezen. Zoals gewoonlijk eindigt dit boek met een enorme cliffhanger maar ik wil niet weten hoe ie gaat eindigen. Ik ben nu enorm nieuwsgierig en in mijn hoofd gaan wel tien verschillende scenario's rond over wat er kan gebeuren maar alsnog wil ik het niet weten. Ik wil nu nog niet weten of Juliette voor Adam of Warner kiest. Stiekem hoop ik dat ze voor Kenji kiest, lekker zo'n grote plottwist. Ik ga eerst de novella's lezen en dan kijk ik wanneer ik Vertrouw me ga lezen.

Die doorgestreepte stukken vind ik geweldig om te lezen, ik Vrees me waren die best wel veel aanwezig en ik had verwacht dat ze in Breek me er meer in zouden zitten. Dit zijn juist de momenten waarop Juliette op haar best is. Het hierboven genoemde stuk is een onderdeel hiervan. 

Ik geef Breek me 5/5 alles hierboven zegt denk ik wel genoeg.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten