Stad van Vuur

Clary Fray zou willen dat haar leven weer zoals vroeger was. Maar wat is normaal wanneer je een Schaduwjager bent en je plotseling wezens zoals weerwolven, elfjes en vampieren kunt zien? Clary zou dolgraag meer tijd doorbrengen met haar beste vriend, Simon, maar de Schaduwjagers willen haar niet laten gaan. Vooral haar knappe, maar vervelende broer Jace niet. Clary’s enige kans om haar verdwenen moeder te vinden is om de ontspoorde en kwaadaardige Schaduwjager Valentine te pakken te krijgen… 


Titel: Stad van Vuur #2 The Mortal Instruments 
Auteur: Cassandra Clare
Aantal bladzijdes: 446
Speelt zich af in: New York (VS)
Uitgeverij: The House of Books


Samenvatting

Nu dat Clary weet dat haar broer Jace is, is hun potentiële relatie meteen afgelopen. De Shadowhunters zitten achter Valentine aan, hij wil een oorlog beginnen tegen de Shadowhunters. 

Mijn mening

Ik vind Stad der Beenderen geweldig. Heb het boek in de herfst herlezen en kon niet wachten om verder te gaan met de serie. Maar eenmaal in Stad van Vuur begonnen was voor mij de spanning nergens te bekennen.

De relatie tussen Simon en Clary vind ik geweldig. Ik kan er maar geen genoeg van krijgen. Vooral wanneer Clary wat meer informatie geeft over haar liefde voor Simon. Zo lief is dat allemaal!

Stad van Vuur bevat ook de nodige humor. Ik heb erg kunnen lachen om Valentine, ondanks dat hij een enorme schurk is. Hierdoor ben ik toch heel erg van dit boek gaan houden. 

Ondanks dat tegen het einde pas de spanning terug kwam zit ik met heel veel vragen en ben ik benieuwd naar het derde boek Stad van Glas

Ik geef Stad van Vuur 4/5

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten