Rode Letters

Meg Corbyn is een cassandra sangue, een bloedprofeet, die de toekomst ziet elke keer dat haar huid bloedt. Op de vlucht voor de man die haar gave wil gebruiken om rijk te worden, eindigt ze in een Stadspark van de Anderen - waar de menselijke wet niet geldt...

Simon Wolfgard, gedaantewisselaar en leider van het Stadspark in Lakeside, weet niet wat hem ertoe beweegt om Meg de baan te geven van Contactmens. Maar als hij Megs geheim ontdekt, moet hij beslissen of zij het waard is om de broze vrede tussen mensen en de Anderen op het spel te zetten... 

Titel: Rode letters #1 De anderen
Auteur: Anne Bishop
Aantal bladzijdes: 544
Speelt zich af in: Stadspark
Uitgeverij: De fontein

Samenvatting

Meg is een bloedprofeet, wanneer zij gesneden wordt ziet ze de toekomst. Eenmaal aangekomen in het Stadspark gaat ze voor de Anderen werken. Kan Meg onopgemerkt in het Stadspark kunnen leven?

Mijn mening

Ik ben verrast door Rode letters. Ik wist eigenlijk helemaal niet wat ik kon verwachten. Past dit nou wel of niet bij mij? Dus wel. Stop allemaal verschillende wezens in een wereld. Gooi en wat gedaanteverwissellaars bij. En natuurlijk Meg, de bloedprofeet. En poef je hebt een boek.

In het Stadspark wonen verschillende gardes die de stad beschermen. Zij kunnen veranderen tussen hun dierlijke gedaante en hun menselijke. Hoe gaaf is dat? In het begin maak je kennis met Simon, van de wolven. Vanaf het begin vond ik hem eigenlijk al interessant. Vooral omdat hij dus van gedaante kan veranderen.

Wanneer Simon erachter komt wat Meg eigenlijk is, wordt hij steeds beschermender. Vooral ook omdat de 'beheerders' van Meg achter haar aan zitten. Dat maakt het verhaal nog leuker. 

Ik ben verslaafd. Als je eenmaal start kan je niet meer stoppen. Die 544 bladzijdes las ik in een dag weg, zegt dat niet al genoeg? Ik ben eigenlijk heel erg blij dat ik zo snel in boek twee kon beginnen. 

Ik geef Rode letters 5/5

CONVERSATION

1 reacties:

  1. In een dag :-o Wow ik heb er denk ik 2 weken aan gezwoegd :D Het was niet helemaal mijn ding. Fijn dat jij er wel van genoten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen